6. tammikuuta 2014

tanssijasta cheerleaderiksi

Moii!

Lupasin sen rusettipostauksen yhteydessä, että teen myös postauksen jossa esittelen kaikki cheerin esiintymispuvut jota oon käyttänyt. Ajattelin vähän muuttaa postauksen ideaa ja kertoa koko mun cheer "urasta" :) Here we go!

Oon ollut ihan pienestä pitäen tanssija, jo ennen kouluikää alotin baletissa ja soitin pianoa. Juuri ennen kolmannen luokan starttausta meidän piti muuttaa toiselle paikkakunnalle, mutta en silti halunnut luopua tanssimisesta. Mun äiti on kans tosi suuri tanssin ystävä, joten koska en tuntenut oikeestaan vielä ketään niin alotin mun äidin kanssa rivitanssin (lasten ja aikuisten tunnit oli peräkkäin - oi kyllä :D) ja harrastin sitä ehkä kaks vuotta? Se oli aika suosittua pienellä paikkakunnalla ja loppujenlopuks siinä lasten ryhmässä oli paljon mun silloisia luokkalaisia! Viimeisenä vuotena tanssin siinä aikuisten ryhmässä, mutta opettaja oli vaihtunut. Meidän ois ollu mahollista lähtee kilpailemaan sinä vuonna, mutta en pitänyt siitä sen opettajan tavasta opettaa joten lopetin. Mulla ei oo kunnon muistikuvaa tästä, mutta sen jälkeen kyllä tanssin vielä about puol vuotta Karon kanssa jossain showtanssiryhmässä, mutta todettiin ettei haluttu olla siellä enää.

 
Miksi päädyin vaihtamaan lajia?

En itekkään tiedä tähän vastausta. Sillon ei ollut enää niin suurta intoo tanssia kohtaan kun joskus oli ollut. Tosin, myönnän että tanssin vielä tänäkin päivänä joskus kotona jos on tylsää eikä oo tekemistä :)


Haluttiin Karon kaa alottaa joku harrastus yhessä, mutta koska tanssiminen ei ollu enää vaihtoehto niin oli vähän hankaluuksia päättää. Yks päivä äippä tais selata jotain paikallislehtee ja siellä oli HPK Cheer Teamin mainos. Äiti kysyi, että haluttaisko alottaa cheerleading ja sit vaan mentii kokeileen!


HCT Fire - alottelija juniorit 2007 syksy
(nykyään Fire on HCT:n edustusjoukkue, mutta silloin se oli vielä alkeet)

Alotettiin ihan perus asioiden opettelulla, tehtiin lootuksia, feimejä jne kaikkee helppoo. Pian oli syksyn karsinnat edustusjoukkueeseen. En päässyt, koska olin harrastanut ehkä 2kk. Karo pääsi enkä halunnut olla yksin reeneissä, joten pyysin yhtä meidän kaveria alottaan cheerin myös :D Pääsin Rocketseihin sitten joulun karsinnoista jos oikein muistan.



HCT Rockets - edustus juniorit 2008-2010

Karsin siis nousijana, mutta harmitti kun en koskaan reeneissä saanut nousta vaan musta tehtiin pohja/taka jo heti ekoissa reeneissä. Kun pääsin Rocketseihin niin heti alettiin harjotella kisaohjemaa May Madness -kisoihin, jotka järjestettiin nimensä mukaan toukokuussa Vantaalla. Olin kisajoukkueessa ja reenaaminen oli kivaa.

Seuraavana kautena suunnattiin taas May Madnesiin ja tehtiin varmempi ja puhtaampi ohjelma. Esiinnyttiin kesäsin aina Elomessuilla.

May Madness 2009
Elomessut

Tässä kuvaa puvusta kauniina sateisena päivänä...

Yhdeksännen luokan jälkeen muutin takaisin Tampereelle opintojen perässä ja pidin välivuoden cheeristä, koska en jostain syystä pitänyt siitä joukkueesta missä kävin kokeileen ja reenipaikkakin oli aika kaukana. En keksinyt mitään samanveroista tekemistä vapaa-ajalle, joten jatkoin taas cheerleadingia DTC Black Catseissä.

DTC Black Cats - A2 naiset 2011-2012

BC oli mun ensimmäinen sennu-joukkue ja siellä opin tekeen kaikkia kolmikerroksisia pyrtsejä! Mun mielestä pyrtsien tekeminen oli ihan huippua ja rakastin reeneissä olemista. Ei käyty kisaamassa, mutta kehitystä tapahtu koko joukkueen kanssa ihan huimasti! Oon vieläkin niin ylpee meidän 2012 joulunäytöksestä jossa näkyy kehitystä niin paljon!!

 Joulunäytökestä 2012
 WC & BC Puistofiestassa Hämeenpuistossa
Puistofiestan stunttiryhmä :) Oli tosi mahtava päivä!



DTC Wildcats - naisten edustusjoukkue 2013

Pääsin karsintojen kautta naisten edustusjoukkueeseen ja olin TODELLA ilonen! En ollut aikasemmin edes karsinut edustukseen, mutta tällä kertaa päätin kokeilla. Heti joulun jälkeen reeneissä alettiin reenata kisaohjelmaa Pariisin Spring Openiin. Tosin, loukkasin mun selän aika pahasti kun jäin Mr. Big -pyramidin alimmaiseksi ja silti jatkoin reenejä. Toisaalta, oma moka - olis pitäny mennä sivuun. Jouduin sen takia oleen poissa reeneistä n. viikon koska en pystyny nouseen ees sängystä selkäkivun takia. Menetin melken kaikki mun toivoni kun oli kotona ja tiesin, että tänään reeneissä kerrottaisiin Pariisin kisajoukkue. En uskonut pääseväni joukkueeseen koska olin ollut melken jo viikon poissa. Mutta sitten, olin ihan onnesta soikeena kun mun valmentaja laittoi mulle tekstiviestiä, että mä olen kisajoukkueessa!! Kasattiin kisaohjelma, leireiltiin Vierumäellä ja lähdettiin Pariisiin! Oli tosi hienoo lähtee joukkueen kanssa ulkomaille ja muutenkin PARIISIIN! Spring Openissa saatiin jännittää niitä palkintosijoja, koska ohjelman lopussa sattui pieni onnettomuus. Mutta se ihana tunne kun kuulutetaan: "First place .... Dream Team Wildcats, Finland"!


Jouduin yhtäkkiä muuttamaan syyskuussa Espooseen yllätyksenä tulleen koulupaikan takia. Kyselin jokaiselta Helsingin cheer -seuralta, että mitä joukkuetta he voisivat suositella minun tasooni nähden. Suurimpana toiveena oli Funky Team, mutta kysyin silti kaikista. Funky Teamin lisäksi toinen Helsinkiläis seura oli kiinnostunut ottamaan minut joukkueeseensa, mutta kolmas ei koskaan vastannut viestiini.

FT Silverbacks - seka A2 2013 →

En ole koskaan ollut sekajoukkueessa, joten halusin mennä kokeilemaan. Ensimmäisissä reeneissä julkistettiin SM-kisajoukkue ja kerrottiin, että muutama paikka on vielä vapaana. Tein reeneissä kokoajan kisapaikkaa ja sain sen! Kausi oli haastava, sillä jouduin opettelemaan toisen seuran tavat ja nostamaan toiselta puolelta. Loppujen lopuksi pääsimme kisaamaan SM -kisoihin asti ja kaikkien tapahtumien jälkeen en voi olla muutakun ylpeä meidän joukkueesta!








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti